Julgranskulor av vykort

Idag har jag pysslat ihop några julgranskulor av vykort.

Detta behöver du:

Vykort med julmotiv

Något runt att använda som mall

Sax

Penna

Lim

Någon form av tråd, band eller snöre

1. Rita cirklar på vykorten med hjälp av mallen och klipp ut. Till en kula behöver du 20 st rundlar.

2. Rita en liksidig tiangel på varje rundel och vik in kanterna längs strecken så det blir tre flikar.

3. Klistra ihop flikarna på fem av delarna så som bilden nedan visar.

4. Fortsätt att bygga på med fler delar tills det blir en boll. När du klistrar fast den sista delen så klistrar du samtidigt fast ett snöre mellan två flikar så att du får en ögla att hänga upp kulan i granen med.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, så fina.... Vad du är duktig, som hinner...

Kramisar till er alla :-)

2010-11-22 @ 19:46:52
Postat av: Amanda

Hej Lina! Nu såg jag din kommentar haha! =) Vad du är duktig, dina kulor är jättefina =) Hoppas allt är bra med er! Kramar

2011-01-21 @ 20:02:18
URL: http://amandasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 RSS
bloglovin Bloglovin'
Om mig
En 25 årig tjej som tycker det är kul med inredning och att pyssla. Är väldigt kreativ och har oftast fler idéer på saker som jag skulle vilja skapa än jag hinner med att uträtta. Jag heter Lina och bor tillsammans med min lilla familj som består av min sambo Niklas, vår dotter Lava 1 år och vår hund Goredon.